Організація навчально-виховного процесу
Режим дня - запорука здоров`я
Вимоги - - відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок,
позакласні, позашкільні заходи, в тому числі, максимальне
перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
дітей і контроль за їх діяльністю.
Обід - 30 хвилин
Прогулянки,
Ігри, суспільна праця - 1,5 - 2 години
Самопідготовка - 1 - 1,5 години
Робота в гуртках,
Заняття за інтересами - 1 - 1,5 години
Спортивно - оздоровча година
І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди ходьби,
повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток м`язів
рук і ніг.
ІІ частина. Основна (20-40 хвилин)
Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
ІІІ частина. Заключна (5-7 хвилин)
Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи,
приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
організоване повернення до класу.
Види прогулянок
Прогулянка - спостереження
Мета:цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
* сезонними змінами в природі;
* різними природними аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
* особливостями рослинного світу;
* життя свійських і диких тварин;
* працею і відпочинком людей.
Прогулянка - завдання
Мета: * привітати товаришів або дорослих зі святом;
* запросити гостей на класний або шкільний захід;
* надати шефську допомогу.
Прогулянка - практичне завдання
Мета: виконати завдання практичного спрямування, наприклад, визначити:
* відстань;
* розмір предмета;
* висоту предмета;
* колір предмета;
* напрямок і швидкість вітру.
Прогулянка - похід
Мета: виховувати у дітей такі якості, як швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на місцевості.
Прогулянка - фантазія
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
* зробити замальовку;
* виготовити виріб із природного матеріалу;
* спдести вінок, кошик;
* скласти букет із листя, квітів, гілок;
* скласти казку, вірш, розповідь.
Прогулянка - практикум
Мета: працювати і закріплювати життєво необхідні навички:
* за правилами дорожнього руху;
* з техніки безпеки;
* з трудових навичок;
* з орієнтування;
* з культури поведінки.
Прогулянка - розвага
Мета: організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.
Суспільствознавча прогулянка
Мета: показати дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
розкрити специфіку масових професій;
розповісти про трудові й бойові традиції народу на прикладах рідного краю.
Прогулянка - милування
Мета: забезпечити належний рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
любов до природи - це міцний потік доброти, радощів життя, високих почуттів.
(листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка, тощо)
Навчальні проекти
Учителю на замітку:
"Проект - це п`ять "П": проблема - планування - пошук інформації - продукт - презентація.
Шоста "П" проекту - це його портфоліо, тобто папка, в якій зібрані всі робочі матеріали.
Важливі риси проектного підходу:
гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивні почуття, думки, спрямовані не тільки на навчання, а й на розвиток особистості учня.
Класифікація навчальних проектів:
* дослідницькі : (добре обміркована структура, визначеність мети, соціальна значимість,
актуальність предмета дослідження, продуманість методів дослідження);
* творчі : (немає детально розробленої структури спільної діяльності учасників,
існує завчасна домовленість учнів щодо результатів і форми їх представлення,
постає необхідність мати сценарій свята, макет журналу);
* ігрові : (учасники беруть на себе певна ролі, вигадують, імітують соціальні й ділові
стосунки своїх персонажів, домінуючий вид діяльності - гра);
* інформаційні : (збирання інформації про певний об`єкт, потреба у добре продуманій
структурі, систематична корекція у ході роботи над проектом, презентація)
* практикоорієнтовані: (результат діяльності чітко визначено із самого початку,
складання сценарію всієї діяльності учасників проекту,
необхідність визначення функцій кожного,
презентація одержаних результатів і можливих засобів їх
упровадження в практику).
Алгоритм роботи над проектом
Етапи діяльності - * підготовка, визначення теми і мети проекту;
* планування;
* прийняття рішень;
* збирання інформації;
* аналіз інформації, формулювання висновків;
* захист проектів, колективний аналіз.
Учні - * обговорюють, шукають інформацію;
* формулюють завдання, обговорюють їх;
* обирають оптимальний варіант вирішення;
* збирають інформацію;
* аналізують інформацію, готують вироби;
* презентують проекти, оцінюють зусилля, використані можливості.
Учитель - * розповідає про задум, мотивує, допомагає у визначенні завдань;
* коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції;
* спостерігає, опосередковано керує діяльністю учнів;
* обговорює разом з дітьми презентації, аналізує.
Батьки - пропонують види діяльності відповідно до теми та цілей проекту;
надають дітям допомогу в підготовці та проведення заходів;
надають інформацію до звітів.
Режим дня - запорука здоров`я
Вимоги - - відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок,
позакласні, позашкільні заходи, в тому числі, максимальне
перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
дітей і контроль за їх діяльністю.
Обід - 30 хвилин
Прогулянки,
Ігри, суспільна праця - 1,5 - 2 години
Самопідготовка - 1 - 1,5 години
Робота в гуртках,
Заняття за інтересами - 1 - 1,5 години
Спортивно - оздоровча година
І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди ходьби,
повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток м`язів
рук і ніг.
ІІ частина. Основна (20-40 хвилин)
Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
ІІІ частина. Заключна (5-7 хвилин)
Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи,
приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
організоване повернення до класу.
Види прогулянок
Прогулянка - спостереження
Мета:цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
* сезонними змінами в природі;
* різними природними аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
* особливостями рослинного світу;
* життя свійських і диких тварин;
* працею і відпочинком людей.
Прогулянка - завдання
Мета: * привітати товаришів або дорослих зі святом;
* запросити гостей на класний або шкільний захід;
* надати шефську допомогу.
Прогулянка - практичне завдання
Мета: виконати завдання практичного спрямування, наприклад, визначити:
* відстань;
* розмір предмета;
* висоту предмета;
* колір предмета;
* напрямок і швидкість вітру.
Прогулянка - похід
Мета: виховувати у дітей такі якості, як швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на місцевості.
Прогулянка - фантазія
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
* зробити замальовку;
* виготовити виріб із природного матеріалу;
* спдести вінок, кошик;
* скласти букет із листя, квітів, гілок;
* скласти казку, вірш, розповідь.
Прогулянка - практикум
Мета: працювати і закріплювати життєво необхідні навички:
* за правилами дорожнього руху;
* з техніки безпеки;
* з трудових навичок;
* з орієнтування;
* з культури поведінки.
Прогулянка - розвага
Мета: організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.
Суспільствознавча прогулянка
Мета: показати дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
розкрити специфіку масових професій;
розповісти про трудові й бойові традиції народу на прикладах рідного краю.
Прогулянка - милування
Мета: забезпечити належний рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
любов до природи - це міцний потік доброти, радощів життя, високих почуттів.
(листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка, тощо)
Навчальні проекти
Учителю на замітку:
"Проект - це п`ять "П": проблема - планування - пошук інформації - продукт - презентація.
Шоста "П" проекту - це його портфоліо, тобто папка, в якій зібрані всі робочі матеріали.
Важливі риси проектного підходу:
гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивні почуття, думки, спрямовані не тільки на навчання, а й на розвиток особистості учня.
Класифікація навчальних проектів:
* дослідницькі : (добре обміркована структура, визначеність мети, соціальна значимість,
актуальність предмета дослідження, продуманість методів дослідження);
* творчі : (немає детально розробленої структури спільної діяльності учасників,
існує завчасна домовленість учнів щодо результатів і форми їх представлення,
постає необхідність мати сценарій свята, макет журналу);
* ігрові : (учасники беруть на себе певна ролі, вигадують, імітують соціальні й ділові
стосунки своїх персонажів, домінуючий вид діяльності - гра);
* інформаційні : (збирання інформації про певний об`єкт, потреба у добре продуманій
структурі, систематична корекція у ході роботи над проектом, презентація)
* практикоорієнтовані: (результат діяльності чітко визначено із самого початку,
складання сценарію всієї діяльності учасників проекту,
необхідність визначення функцій кожного,
презентація одержаних результатів і можливих засобів їх
упровадження в практику).
Алгоритм роботи над проектом
Етапи діяльності - * підготовка, визначення теми і мети проекту;
* планування;
* прийняття рішень;
* збирання інформації;
* аналіз інформації, формулювання висновків;
* захист проектів, колективний аналіз.
Учні - * обговорюють, шукають інформацію;
* формулюють завдання, обговорюють їх;
* обирають оптимальний варіант вирішення;
* збирають інформацію;
* аналізують інформацію, готують вироби;
* презентують проекти, оцінюють зусилля, використані можливості.
Учитель - * розповідає про задум, мотивує, допомагає у визначенні завдань;
* коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції;
* спостерігає, опосередковано керує діяльністю учнів;
* обговорює разом з дітьми презентації, аналізує.
Батьки - пропонують види діяльності відповідно до теми та цілей проекту;
надають дітям допомогу в підготовці та проведення заходів;
надають інформацію до звітів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий