Постоянные читатели

Методична робота

Організація навчально-виховного процесу

                       Режим дня - запорука здоров`я
        Вимоги - - відповідність режиму віковим особливостям школярів;
                             - педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
                             -  раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок,
                                позакласні, позашкільні заходи, в тому числі, максимальне 
                                перебування дітей на свіжому повітрі;
                            - чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
                               дітей і контроль за їх діяльністю.
           Обід                                -    30 хвилин
           Прогулянки,
           Ігри, суспільна праця    -   1,5 -  2 години
           Самопідготовка             -    1 - 1,5 години
           Робота в гуртках,
           Заняття за інтересами   -    1 - 1,5 години
                                   Спортивно - оздоровча година      
            І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
                           Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди ходьби,
                           повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток м`язів
                           рук і ніг.
             ІІ частина.  Основна (20-40 хвилин)
                           Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
             ІІІ частина.  Заключна (5-7 хвилин)
                          Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи, 
                          приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
                          організоване повернення до класу.
                                                Види прогулянок 
                                             Прогулянка - спостереження
Мета:цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
                * сезонними змінами в природі;
                * різними природними аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
                * особливостями рослинного світу;
                * життя свійських і диких тварин;
                * працею і відпочинком людей.    
                                             Прогулянка - завдання  
  Мета: *  привітати товаришів або дорослих зі святом;
               * запросити гостей на класний або шкільний захід;
               *  надати шефську допомогу.
                                           Прогулянка - практичне завдання 
  Мета:  виконати завдання практичного спрямування, наприклад, визначити:
                * відстань;
                * розмір предмета;
                * висоту предмета;
                * колір предмета;
                * напрямок і швидкість вітру.
                                            Прогулянка - похід 
      Мета: виховувати у дітей такі якості, як швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на місцевості.  
                                            Прогулянка - фантазія 
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
                 * зробити замальовку;
                 * виготовити виріб із природного матеріалу;
                 * спдести вінок, кошик;
                 * скласти букет із листя, квітів, гілок;
                 * скласти казку, вірш,     розповідь.
                                             Прогулянка - практикум   
  Мета:  працювати і закріплювати життєво необхідні навички:
                  * за правилами дорожнього руху;
                  * з техніки безпеки;
                  * з трудових навичок;
                  * з орієнтування;
                  * з культури поведінки.
                                            Прогулянка - розвага 
  Мета:   організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.
                                            Суспільствознавча прогулянка      
   Мета: показати дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
               розкрити специфіку масових професій;
               розповісти про трудові й бойові традиції народу на прикладах рідного краю.
                                            Прогулянка - милування  
  Мета: забезпечити належний рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
             любов до природи - це міцний потік доброти, радощів життя, високих почуттів.
         (листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка, тощо)










Навчальні проекти 
  Учителю на замітку:  
   "Проект - це п`ять "П": проблема - планування - пошук інформації - продукт - презентація.
 Шоста "П" проекту - це його портфоліо, тобто папка, в якій зібрані всі робочі матеріали.   
Важливі риси проектного підходу:
  гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивні почуття, думки, спрямовані не тільки на навчання, а й на розвиток особистості учня. 

Класифікація навчальних проектів:
    * дослідницькі : (добре обміркована структура, визначеність мети, соціальна значимість,
                                  актуальність предмета дослідження, продуманість методів дослідження);
    * творчі  : (немає детально розробленої структури спільної діяльності учасників, 
                       існує завчасна домовленість учнів щодо результатів і форми їх представлення,
                       постає необхідність мати сценарій свята, макет журналу);
    * ігрові :  (учасники беруть на себе певна ролі, вигадують, імітують соціальні й ділові 
                       стосунки своїх персонажів,  домінуючий вид діяльності - гра);
    * інформаційні : (збирання інформації про певний об`єкт, потреба у добре продуманій 
                                  структурі, систематична корекція у ході роботи над проектом, презентація)
    * практикоорієнтовані: (результат діяльності чітко визначено із самого початку, 
                                             складання сценарію всієї діяльності учасників проекту,
                                             необхідність визначення функцій кожного,
                                             презентація одержаних результатів і можливих засобів їх
                                             упровадження в практику).
                  Алгоритм роботи над проектом
Етапи діяльності - * підготовка, визначення теми і мети проекту;
                                * планування;
                                * прийняття рішень;
                                * збирання інформації;
                                * аналіз інформації, формулювання висновків;
                                * захист проектів, колективний аналіз.
      Учні - * обговорюють, шукають інформацію;
                 * формулюють завдання, обговорюють їх;
                 * обирають оптимальний варіант вирішення;
                 * збирають інформацію;
                 * аналізують інформацію, готують вироби;
                 * презентують проекти, оцінюють зусилля, використані можливості.
    Учитель -  * розповідає про задум, мотивує, допомагає у визначенні завдань;
                       * коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції;
                       * спостерігає, опосередковано керує діяльністю учнів;
                       * обговорює разом з дітьми презентації, аналізує.
     Батьки - пропонують види діяльності відповідно до теми та цілей проекту;
                    надають дітям допомогу в підготовці та проведення заходів;
                    надають інформацію до звітів.       

Комментариев нет:

Отправить комментарий

😀Весняне дерево